Arbetsmyrorna

Sebban är just nu iväg och arbetar sitt andra pass för dagen. Imorse började han klockan 6. Jag somnade halv 4. Tror ni jag var glad när hans väckarklocka ringde 05.15..?
Han packar upp varor på Spar, som är en matbutik mitt i centrum.

Sebbe, Reidar och Henkes chef Melanie är verkligen hur schysst som helst. Hon var nyss med mig på en liten "jobbintervju" på San Antonio. Hon känner familjen som äger hotellet/restaurangen. Dom behövde någon som städar. Dessvärre var det inte mer än en timma om dagen. Plus nån extra timma på lördagar. Sen eventuellt några timmar mer varannan vecka..

Hon var dock inte så himla pigg på att jag är borta nästa vecka, då de har som mest att göra. Men jag tar faktiskt familjen före ett jäkla städjobb, så om det hänger på det så skiter jag i det. Ska i alla fall dit och provjobba imorn.

Jag får 300 euro i månaden för 1h/dag - 7 dagar i veckan. Och de timmar som är utöver det är inte inräknade, de får jag betalt för beroende på hur mycket det blir.

Jag känner såhär.. Visst det är inga stora pengar jag kommer tjäna på det jobbet. Men det är häller inte speciellt ansträngande för mig att städa en timma om dagen. Och jag pratade med Melanie, hon trodde att det skulle var mer timmar. Så om jag behöver så skulle hon kolla efter nåt annat jobb. Hon är så gullig :) och så berättade hon att hon tyckte att Sebbe var hur duktig som helst idag. Så han lär ju vara garanterad jobb! Skulle gärna också jobba där, men hon vill bara ha killar som packar upp varor. Och i kassan är det ju de fast anställda som sitter. Kanske att hon behöver nån i frukten framöver..

Grejen är den att, tar jag detta städjobbet så kan jag säkerligen ha ett annat jobb samtidigt. Med tanke på hur få timmar det rör sig om.

Vi får väl se hur det blir. Vi lever ju så billigt här nere, så än så länge behöver vi inte äta upp våra svettiga strumpor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0