Ketchup-effekten...

Då hade både jag och madde fått jobb på samma dag, helt otroligt. Det hela började med att jag skulle provjobba på Spar, där jag blivit rekomenderad av Henrik (en kompis). Så nu i fredags så var det då dax. För att inte komma försent så var jag där redan kl 05:45 och stod och frös i 10 min utan att ett tecken på liv. Sen dök chefen "Melanie" upp och öppnade för mig. Väntade där inne i det något varmare rummet på att resten skulle komma på. Samtidigt med folket så kom lassvis med varor, 34 st vagnar proppade med varor som lyckades fylla lagret till bristgräns. Började plocka med i vatten hyllan men blev efter någon timmes arbete befodrad till champangen, STORT.

Eftersom det var mer varor än annars så jobbade vi över i någon timme, fick sedan frågan från Melanie om jag jag kunde jobba senare på kvällen. Då jag var anställd på prov så svarade jag givetvis JA till detta. Fick nu idag reda på att jag fått anställnigen och fick då ge Melanie min adress, nummer mm så att hon kan nå mig. Känns sjukt bra att jobba mellan 06-12 två dagar i veckan och 18-20 tre kvällar.

Madde skulle dock inte vara sämre, redan efter någon timme frågade Melanie om hon hade något jobb och ringde därefter upp madde för att fråga om hon var intresserad av att jobba som städerska åt en kompis till Melanie. Sagt och gjort så var Madde på provjobb idag och fick även detta (någon förvånnad?). Senare så blev hon även tillfrågad av våran hyresvärd om hon ville städa i huset vi bor i varje lördag, även detta tackade hon ja till.

Alltsammans måste ju firas så jag gick och köpte mig ett par nya pjäxor då jag inte är helt nöjd med mina gamla eftersom de känns förstora. Så från och med nu är vi "hårt" arbetande bummare i St. Anton.



Vi har exakt samma storlek! Så bytlånas kan vi!


// Sebban the Champange man...

Kommentarer
Postat av: Lars

Kanon med nya pjäxor. Synd på köttfärsen, ni får hugga in på mormors köttbullar istället.

men Sebban, stavningen... "the Champange man...???"

Läs på flaskan innan Du dricker....

2009-12-28 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0