Vad krävs för att bli laxbummare?

Där är sjukligt mycket snö här hemma i Karlstad :D Snövallarna är enorma och bilarna i dikena är många!

Jag önskar typ att jag hade ett par längdskidor här också..Men nej, det får vänta tills jag kommer till St Anton.

Sitter här i soffan och kikar på julgranen som lyser så fint. Julen är att bra mysig :) Jag och Sebban hade det inte direkt så juligt hemma hos oss innan jag åkte. Vi äger ett blockljus, som vi har tänt när vi äter middag eller när jag ska läsa på kvällen och trötter ligger o pratade tyska i sömnen..och gnäller om lampan är tänd.

Snart är jag tillbaka på Österrikisk mark. Och det kommer bli en spännande vår :)
I början av februari kommer ytterligare två små västkust-krabbor ner och ska bumma. Niclas och Anna, är ni säkra på att ni vet vad ni ger er in på?
Ni vet väl att det krävs en hel del egenskaper för att kunna bli laxbummare va?

* Man måste kunna hacka lök
* Stöka ner
* Städa
* Bara köpa budgetvaror (obs ett undantag, man får köpa Haribos gummi-björnar..bara Sebban som är snål nog att köpa Spars egna, gjorda på grisfett eller nåt! urs)
* Man måste också kunna dansa med pjäxorna på bordet
* Förstå skånska
* Lära sig konstiga termer som - lagg, fetlagg, drop och dump
* Veta hur man så snabbt o snyggt som möjligt reser sig upp efter att ha halkat på gatan. Fråga Sebban, han vet 
* Förstå att det är mössa som gäller - och helst fett hår
* Lära sig de tyska texterna på afterski-låtarna

There is more! But I won't tell yah ;) you'll see

Slutligen - What happens in St Anton stays in St Anton, det är alltså helt okej att göra bort sig. De enda som lär få veta nåt är dina vänner på facebook. Jobbigt Anna, för du har ju en del ;) hihi




Kommentarer
Postat av: Anna

Grymt inlägg Maddis :) Hoppas resan gick bra!

2009-12-30 @ 23:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0