Knapplifts-Sebbe, 720Redde & StjärtlappsMadde

Efter månader av väntade är vi äntligen inne i november. Detta betyder 4 veckor till avfärd. Och lite smått nervös börjar man nog bli. Jag menar, hur ska Sebban orka konka på sina skidor alldeles själv? Oj oj oj, tur att jag och Reidar är med och styr upp det hela.

Tänkte presentera resesällskapet lite kort.

Först har vi Sebastian Callerud. Puderkåta grabben från Västkusten, där dom inte ens har berg. Haha!
Målet med den här säsongen är att han ska lära sig åka knapplift. Vi hyser inga förhoppningar om att han ska lära sig åka off pist, utan förväntar oss att han stannar i barnbacken hela vintern.



Reidar Arntzen. En glad pajas som inte ens vet att man ska ta bort plasten på tampongen innan man stoppar den i näsan, eller nån annan stans för den delen. Bra Redde, du leker inte doktor den dagen jag blöder näsblod!
Eftersom Reidar är som han är har vi fått teckna en extra "galenförsäkring" Annars skulle killen bli pank första veckan när han ska offra livet och sina nyinköpta skidor för att testa en 720*



Madelene Gustafsson. Vart ska man börja? Att jag hackar lök med skidglasögon eller att jag och Sebban kommer gå varandra på nerverna när han ska vara för pedant... Eller att jag är en vinterglad jävel som har som mål att lära mig åka pulka i svart puckelpist. Reidar får nog åka med några gånger eftersom han är extra försäkrad. Funderar även på att anordna nån stjärtlappstävling. Jag ansvarar inte för några skador. Men Reidar kan nog bidra med tamponger om nån behöver. 



Over and out/ Maddee


Kommentarer
Postat av: Sebban

Bästa inlägget so far...

2009-11-01 @ 15:45:11
Postat av: Reidar

Hahaha!

2009-11-01 @ 22:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0